Fatpaint – olbrzymie możliwości w edytorze przeglądarkowym

Fatpaint edytor do grafiki wektorowej i rastrowej. Dający ogromne możliwości obróbki i tworzenie grafiki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do lektury!

Edytor Fatpaint pozwala na rysowanie grafiki wektorowej od podstaw za pomocą pióra, linii, krzywych i figur graficznych, które możemy dowolnie edytować. Można również skorzystać z bazy ponad 5000 gotowych clip-art’ów. A do tego wszystkiego możesz korzystać z niego nie tylko na PC, czy laptopie, ale również na tablecie. A teraz przejdźmy już do paneli.

panele

Od razu po załadowaniu edytora widać, że mamy ogrom możliwości. Zostały one podzielone na 6 kategorii, by ułatwić nam działanie. A mianowicie project, products, pages, objects, vector graphic i raster graphic. A w każdej z kategorii znajdziemy inne opcje modyfikacji. Ciężko będzie omówić wszystkie, więc wybiorę te najciekawsze albo najważniejsze elementy.

Według mnie najlepszym narzędziem Fatpaintera jest baza gotowych clip-art’ów. Oczywiście w wersji darmowej jest dostępna tylko część z nich. Dlaczego uważam, że warto na to zwrócić uwagę? Ponieważ dzięki nim możemy szybko stworzyć oryginalny nadruk na koszulkę. Bez dodatkowych kosztów i instalowania profesjonalnych programów. Wystarczy skorzystać z clip-art’ów, dodać tekst i gotowe. Clip-arty znajdziesz w zakładce Raster Graphic, przejdź na ikonę zielonego kota, a tam wybierz opcje Choose Clipart… Kliknij i przekonaj się, jak wiele clip-art’ów możesz wykorzystać.

clipart

Edytor pozwala również na tworzenie grafiki 3D, a więc mamy możliwość obracania figur w trzech płaszczyznach. Oczywiście tę opcję znajdziemy już w zakładce Vector Graphic. Najpierw rysujemy grafikę, na początek polecam pobawić się narzędzie Replicated Vector Drawing Tool o ikonie niebieskiego kwiatka. Jest to narzędzie, które pozwala na rysowanie symetrycznych figur. Nie musimy już rysować jednego płatka i kopiować go 8 razy. A jak nam się nie spodoba, to od nowa. Jeśli narysowany kształt Cię nie satysfakcjonuje, to po prostu edytujesz za pomocą pojawiających się punktów, a poprawki od razu nanoszone są na całą figurę. Jeśli chcemy stworzyć trójwymiarowy model, to w zakładce Paths wybieramy Transform i tam zamiast 2D zaznaczamy 3D. I droga wolna, działamy na osiach Z, X i Y wedle własnej wyobraźni.

3d

Moim zdaniem to są najciekawsze opcje, jednak program daje na prawdę wiele możliwości, więc żal nie spróbować. Na słabszych komputerach edytor Fatpaint będzie troszkę dłużej ładować zmiany, jednak na większości komputerów nie powinien pojawić się ten problem. Korzystałeś już z niego? Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami.